”Svenska” Kyrkan avslöjad: Den hyllar Mohammed som profet…

”Svenska” Kyrkan, eller rättare sagt den Evangelisk-Lutheranska Förtryckarapparaten i Sverige, når ständigt nya lågvattenmärken. Till och med de flesta kristna måste nu inse, att den helt och hållit svikit och sålt ut sitt eget budskap, och börjar förbereda för Islamisering av hela Sverige, något som inte ligger i den 75 % stora etniskt svenska majoritetsbefolkningens intresse.

I veckan avslöjade bloggen ”Det Goda Samhället” hur en viss Jakob Wirén, docent i systematisk teologi och teologisk sekreterare åt ärkebiskop Antje Jackelén rakt fram förklarat Mohammed för profet, något som inte alls ligger i linje med kristendomen eller bibelns budskap. Dessa teologiska spyor har också kablats ut via den kristna dagstidningen ”Dagen” som stöder hela fenomenet – och här avslöjar Monoteisterna verkligen sitt rätta ansikte – Kristendomen i ”Svenska” Kyrkans form är bara ”Islam light” och därför finns starka skäl till att GÅ UR ”Svenska” Kyrkan och aldrig mer ha det minsta med den att göra – även för våra kristna läsare..

Här finns en blankett för dig som vill GÅ UR – och inte stödja fortsatt Islamisering av Sverige – och det tycker jag att du SNARAST bör göra – vänta inte med att GÅ UR till i Morgon, utan GÖR DET NU !!

”Det Goda Samhällets” krönikör Mohamed Omar, som förut var militant islamist, men ångrade sig och återgick till att försvara det moderna, sekulära svenska samhället noterar dessutom, att Islam å sin sida alltid förnekat den kristna religionen.  ”Det stannar inte vid detta: Muhammed förkunnade ett antikristet budskap. I Muhammeds bok Koranen förkastas den kristna läran om Guds människoblivande i Jesus. Den kristna lärans själ och hjärta beskrivs i Koranen som ”shirk”, det vill säga ”avgudadyrkan”.

Något ”samförstånd” med Islam kommer Svenska Kyrkan aldrig att uppnå. Tvärtom binder den bara ris åt egen rygg, och riskerar att helt tappa bort sitt eget budskap genom sitt kryperi för extremism, och i sin allmänna undfallenhet.

Se på shiamuslimerna! De är mycket mer lika sunniterna i sin tro än vad de kristna någonsin kan bli muslimerna. Ändå finns det ett stort hat och en stor fiendskap mellan shiiter och sunniter. Dessutom är det bara en sida som göra sådana ansträngningar i dialogen mellan kristna och muslimer. För var är imamen som tar Jakob Wiréns utsträckta hand och säger: ”Tack! Som ett bevis på vår tacksamhet ska vi hädanefter betrakta Jesus som gud.”

Det kommer inte att hända.

Och ska religionsdialog verkligen gå till på detta sätt? Att företrädare för olika religioner står och säger tomma och absurda artighetsfraser till varandra?

För inte ens Jakob Wirén menar vad han säger. Och muslimerna kommer inte tro att han gör det. För om Muhammed är en profet för de kristna, då måste de anamma hans budskap – det kommer ju från Gud – och då ge upp sin kristna tro för islam. Tänker Jakob Wirén göra det? Nej, det tänker han inte. När Wirén säger till sin muslimske dialogpartner att han betraktar Muhammed som profet. Då kanske muslimen frågar: ”Gör du? Men varför ber du då till Jesus?”

Det är liksom ingen struntsak som Gud ville förmedla genom Muhammed: ”avgudadyrkan”, det vill säga att tillbe Jesus som kristna gör, är en större synd än mord.Vad ska Wirén svara då? Att han tror att Muhammed var sänd av Gud, men att han skiter högaktningsfullt i vad Gud hade att säga?

Det kommer knappast att låta respektingivande i en dialog mellan troende människor.

  • Mohamed Omar från Bloggen ”Det Goda Samhället” 2021-03-24

Själv kan jag inte acceptera någon ”Dialog” med företrädare för Monoteistiska religioner överhuvudtaget. De fördömer ju ensidigt Polyteismen, och har klart och tydligt uttalat, att de har som mål att förinta och utrota alla Hedniska Religioner – och man kan INTE ha någotslags meningsfull dialog med människor, som ser som sitt enda syfte att utrota och förinta dig. Det går inte – av högst naturliga skäl.

Sådana trosföreställningar som Islam och ”Svenska” Kyrkan KAN och SKALL BEKÄMPAS – eller för att citera Henrik Andersson, från bloggen Ideell Kulturkamp: ”Vi kan bara diskutera med dem som har en gemensam Värdegrund” och detta betyder Polyteism och bara Polyteism – inget annat !

En tanke på “”Svenska” Kyrkan avslöjad: Den hyllar Mohammed som profet…

  1. de gör bort sig totalt. inte ens de nyligen invandrade människorna lär väl missat att islam är satans rleigion.

    good bye Löfven, önskar jag kunde sagt

    Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s